Foodl vega(n) campagne
Campagne
Foodl - het online platform voor horeca
Foodl is een food start-up en is geïnitieerd door Coca-Cola, Anheuser-Busch InBev en Bidfood. Ik, Jana, werd ingevlogen omdat er op dat moment nog niks op het gebied van Marketing was. Op mijn eerste werkdag kreeg ik gelijk 3 huisstijl concepten onder mijn neus geschoven met de vraag: ‘’Wat vind jij?’’.
Net als elke start-up ondergaat Foodl een continu evolutieproces, vaak stap voor stap, maar soms ook met grote sprongen. De basisbeginselen omvatten het definiëren van de huisstijl, missie, visie en merkpersoonlijkheid. Vervolgens is het zaak om deze identiteit consequent toe te passen en uit te dragen.
Een start-up is veelzijdig en vergt veel flexibiliteit, net als mijn rol daar. Mijn werkzaamheden omvatte zowel creatieve als strategische aspecten van marketing en communicatie, inclusief het opbouwen en aansturen van een team. Daarnaast nam ik vaak zelf de rol van fotograaf op me voor contentcreatie, gebruikte ik verschillende tools voor het ontwerpen van sociale media-posts, en onderhield ik contact met klanten, leveranciers en aandeelhouders.
Keywords
content creatie -
budgetbeheer -
social media -
strategie -
branding -
project management -
PR -
content creatie - budgetbeheer - social media - strategie - branding - project management - PR -
Highlights
Mijn twee jaar bij Foodl waren één grote highlight. Naast het succes van "Bloot voor Brood", hebben we ook deze fantastische campagne uitgevoerd. Het leuke aan een start-up is dat veel kan en mag. Snel schakelen. Dingen proberen, uittesten en wat werkt: doorzetten!
Resultaten
Voor deze campagne werkten we samen met chefs en influencers met verschillende achtergronden om hun favoriete vega(n) gerechten te creëren met producten beschikbaar op Foodl. Het resultaat was een scala aan heerlijke recepten van verschillende niveaus, die direct op de menukaarten konden worden geplaatst, met de mogelijkheid om de benodigde ingrediënten eenvoudig via Foodl te bestellen.
Specifieke resultaten zijn niet beschikbaar, maar de campagne genoot van een aanzienlijk bereik dankzij de inzet van alle deelnemers, wat resulteerde in aanzienlijke aandacht voor Foodl en het vega(n) assortiment.