Soprema League
Het grootste Soprema voetbalevenement aller tijden!
De Soprema League was een uniek (branding)evenement gericht op het vergroten van klantloyaliteit en -binding. Klanten van de vijftien Soprema verkoopvestigingen namen het tegen elkaar op tijdens een spectaculair en bloedstollend voetbaltoernooi. En waar kun je dit beter doen als specialist in dakbedekking? Nou wat ons betreft gewoon letterlijk óp het dak, namelijk het dak van IKEA Utrecht. De focus lag niet alleen op de klant, maar op het hele gezin van de klant. Er werd een dag georganiseerd vol optredens activiteiten voor jong en oud en overheerlijk eten en drinken.
Samen met mijn compagnons vanuit &Gonnie bedachten we dit evenement wat aansloot op de strategische vraagstukken: ‘’hoe kunnen we onze klanten nog meer en beter aan ons binden?’’. Waarna we gelijk ook een creatieve invulling hierop maakten: ‘’hoe ziet dit er dan uit en wat gaan we doen?’’.
Met een uitgebreid online communicatie-aanpak voor dit offline event zorgden we ervoor dat iedereen binnen de doelgroep wist dat de Soprema League plaats vond.
In de volgende fase was mijn rol vooral de rol van projectmanager. Hierin zorgde ik, Jana, voor een goed georganiseerde voorbereiding zodat er een soepele uitvoering en verloop van de dag was. En dat was het!
Het resultaat was een dag vol enthousiasme en tevredenheid, met een grote opkomst van zowel deelnemers als hun families. De positieve reacties en toegenomen sociale betrokkenheid maakten het tot een onvergetelijk evenement.
Aftermovie









