Coca-Cola Zomercampagne
Campagne
Van eenmalige bezoeker naar terugkerende fan
Hoe verhoog je niet alleen tijdelijk, maar ook op de langere termijn het engagement? Hoe zorg je ervoor dat bezoekers niet één keer inloggen en daarna nooit meer terugkomen? Mijn overtuiging is dat dit vooral komt door bezoekers echt toegevoegde waarde te bieden en hen hiermee kennis te laten maken. Want als ze er echt iets aan hebben, dan komen ze vanzelf terug.
Ook bij Coca-Cola European Partners (CCEP) kwam dit vraagstuk voorbij tijdens mijn periode als Omni-Contact Manager. Het ging over hun digitale B2B platform ‘’MyCCEP’’. Na een brainstorm met het team bedachten we ‘’Dé Grote MyCCEP Zomercampagne.’’ Deze campagne was Omni-Contact opgezet en speelde in op de sportzomer, met o.a. de Olympische Spelen en het EK.
Met een speciale huisstijl en een speelse, zomerse sfeer hebben we klanten weten te boeien én weten vast te houden. Binnen deze campagne lanceerden we elke twee weken een kennisquiz over een van de CCEP merken (Bijvoorbeeld Fanta, Royal Bliss, Monster of Powerade), waarbij deelnemers niet alleen wekelijks prijzen konden winnen, maar ook streden voor een grote hoofdprijs na vijf quizzen. Naast de quizzen waren er ook veel hulp-artikel, exclusieve aanbiedingen en merchandise op het platform te vinden. Alle onderdelen van het Omni-Contact-team van CCEP kwamen aan bod: E-mail, voice, sales en het platform zorgden voor een naadloze klantbeleving. Deze geïntegreerde aanpak verhoogde de klantbetrokkenheid en merkloyaliteit, terwijl de speelse elementen de merkverbinding versterkten.
Resultaten
Tijdens de MyCCEP Zomercampagne hebben we records gebroken met:
✨ 37,2% hoogste engagement ooit!
✨ 707 nieuwe leden op het platform
✨ Bijna 2.000 quizzen voltooid
Met interactieve quizzen, exclusieve prijzen (zoals festivaltickets) en een zomerse vibe wisten we klanten telkens weer terug te laten keren. Want als je écht waarde biedt, blijven je klanten terugkomen.